• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65385
+
-

تابستان  شاد در محله‌های شهر

در شهر
تابستان  شاد در محله‌های شهر

تابستان امسال جشن‌های تابستانی شاد و متفاوت با عنوان «نشاطستان» در محله‌های مختلف مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان با هدف افزایش نشاط اجتماعی در حال برگزاری است که عموم شهروندان می‌توانند در این برنامه‌ها حضور یابند.
به گزارش ایمنا، تمرکز بر مباحث تفریحی، فراغتی و نشاط شهروندان، اجرای ویژه‌‌برنامه‌هایی در بوستان‌ها و فضاهای عمومی محله‌های مختلف به خصوص محله‌های محروم، همچنین برگزاری برنامه‌های شاد از جمله ویژگی‌های اجرای برنامه‌های تابستانی در محله‌های مناطق ۱۵گانه شهر است. 

بی‌شک اجرای این برنامه‌ها در رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی تفریحی مناطق در تابستان، تقویت فضای شور و نشاط در شهر و شهروندان و معرفی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی مناطق به شهروندان تاثیرگذار خواهد بود.


مجتمع‌های مسکونی میزبان ویژه‌برنامه «محله عمودی»

«مرتضی رشیدی» معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه «محله عمودی» در طول تابستان امسال برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: در نظر داریم برنامه‌های فرهنگی مربوط به خانواده‌ها را در مجتمع‌های مسکونی بالای 100 واحد که به‌صورت آپارتمان هستند، برگزار کنیم.

وی افزود: محله‌های عمودی در واقع کلونی جمعیتی هستند که در دسترس قرار دارند و ما می‌توانیم آموزه‌های فرهنگ شهروندی را در ارتباط مستقیم با مخاطبان توسعه دهیم؛ این در حالی است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی در محل مجتمع‌های مسکونی بالای 100 واحد از ایجاد ترافیک و دیگر هزینه‌ها برای ساکنان پرشمار این مجموعه‌ها جلوگیری می‌شود و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان می‌توان بازخوردی با کیفیت دریافت کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تصریح کرد: از طرف دیگر با توجه به این‌که کلان‌شهر اصفهان رو به گسترش بوده و آپارتمان‌نشینی هم در حال افزایش است، می‌توان با شهروندانی که در این مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنند از این طریق ارتباط داشت و بعضی از قوانین و مقررات و مسائلی که مربوط به این شیوه از زندگی است را آموزش داد.
رشیدی در مورد جزئیات این برنامه اظهار کرد: امسال دومین سالی است که این برنامه را اجرا می‌کنیم. بر این اساس 8 واحد مسکونی در مناطق مختلف شهر انتخاب‌ شده‌اند و در 8 هفته، ۶۴ برنامه طی مدت 2 ماه پیش‌ رو برای ساکنان اجرا می‌شود. این برنامه‌ها شامل آموزه‌هایی درباره اخلاق شهروندی، آتش‌نشانی، بازیافت، اورژانس، فرهنگ رسانه‌ای با همکاری پلیس فتا، فضای سبز و گیاهان آپارتمانی و مواردی از این قبیل است.

این مسئول ادامه داد: تمام آموزه‌ها به ‌صورت متمرکز طی این 8 هفته با نگاه به جامعه هدف ارائه و اجرا می‌شوند و مهم‌تر از همه این است ‌که با تمام دستگاه‌های درون و برون‌سازمانی شهرداری مرتبط با این برنامه‌ها از جمله آتش‌نشانی، پسماند و فضای سبز به همراه اورژانس و پلیس فتا در تعامل هستیم.

معاون اجتماعی شهرداری بیان کرد: هر برنامه 2 ساعت است و نخستین هفته در منطقه 6 اصفهان برگزار می‌شود. برای مخاطبان تمام سنین محتوای آموزشی در نظر گرفته ‌شده است و جدول برنامه‌ به‌صورت واحد به واحد توزیع می‌شود. زمان اجرای برنامه‌های مخصوص مخاطبان از جمله کودکان، بانوان و عموم ساکنان به همراه روز و ساعت اجرا اطلاع‌رسانی خواهد شد.


ویژه‌برنامه «زنگ تفریح» در منطقه ۷

«علی‌اصغر شاطوری» مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه «زنگ تفریح» در این منطقه خبر داد و گفت: این برنامه در قالب سلسله برنامه‌های نشاطستان و با هدف افزایش نشاط اجتماعی شهروندان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این ویژه‌برنامه تا پایان تابستان سال‌ جاری روزهای چهارشنبه هر هفته در مجتمع‌های مسکونی منطقه 7 شهرداری اصفهان از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان با بیان این‌که «زنگ تفریح» روزهای پنجشنبه هر هفته نیز در مجتمع تجاری بوستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ اجرا خواهد شد، افزود: روزهای جمعه در مجموعه گردشگری باغ فدک (کنار دریاچه) از ساعت ۱۹ تا ۲۳ هم برگزار می‌شود.


برنامه‌های  منطقه ۱۳

«محمد شرفا» مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان هم اظهار کرد: مجموعه برنامه‌های نشاطستان طی تابستان امسال در راستای توسعه شور و نشاط اجتماعی و فرهنگی بین شهروندان با برنامه‌‌ریزی از سوی اداره فرهنگی و اجتماعی این منطقه در حال برگزاری هستند. 

وی با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی این برنامه‌ها محله‌محور بودن است، ادامه داد: این برنامه‌ها در راستای ارتقای سلامت و شادابی مردم به ‌ویژه نوجوانان و جوانان اجرا می‌شوند.
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به محتوای برنامه‌های در نظر گرفته شده، اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشن، برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و اجتماعی همراه با برنامه مشاوره مسائل اجتماعی و شناخت آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شوند. این مسئول تصریح کرد: جشن‌های فرهنگی همدلانه ویژه همه گروه‌های سنی و همچنین پخش فیلم‌های سینمایی تحت عنوان سینماپارک با موضوعات اجتماعی و فرهنگی همراه با بحث‌های اجتماعی پیرامون موضوع هر فیلم در پارک‌های منطقه برگزار می‌شوند.

شرفا با اشاره به این‌که هر جمعه جشنواره آموزش ورزش نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های ورزشی شامل مسابقات گل کوچک در محله‌ها، همایش پیاده‌روی کوه قائمیه، جشنواره ورزشی، تفریحی، خانوادگی و همایش دوچرخه‌سواری است. 
وی افزود: مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی همزمان با ۱۷ مرداد در پارک زمزم و همایش اسب‌سواری ۱۸ مرداد برگزار خواهد شد.
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: در مجموع ۱۸ برنامه تحت عنوان به وقت بازی، ۹ برنامه تحت عنوان حال خوب، 8 برنامه تحت عنوان سینماپارک، ۱۷ برنامه تحت عنوان همدلانه، 4 مسابقه گل کوچیک، یک برنامه پیاده‌روی، 2 برنامه همایش زورخانه‌ای، 2 برنامه همایش اسب‌سواری، 2 برنامه جشنواره آموزش ورزش، یک برنامه همایش دوچرخه‌سواری و یک برنامه جشنواره ورزشی در این ایام برگزار می‌شود.


اجرای برنامه‌های متنوع در منطقه ۳

«حسین کارگر» مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان گفت: اجرای برنامه‌های متنوع در میدان امام(ره) و پارک شهید رجایی باعث ایجاد نشاط و شادی بین شهروندان و گردشگران می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، مشارکتی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: به دلیل واقع شدن در مرکز شهر و حضور پرشمار شهروندان از نقاط مختلف، همچنین تجمع گردشگران، میدان امام(ره) و پارک شهید رجایی به عنوان محلی ویژه برای حضور شهروندان با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی بیشتر انتخاب شد.

کارگر افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی این منطقه در روزهای جمعه و فراغت شهروندان به خصوص بعدازظهر، اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون نقالی، تئاتر خیابانی، بازی‌های فکری و قصه‌گویی با رویکرد ایجاد شور و شادی و نشاط اجتماعی و ایجاد هویت تاریخی کرده است.

وی ادامه داد: 2 برنامه «محله و بازی» در محله‌های سرتاوه و دردشت برگزار شد که با استقبال پرشور شهروندان این محله‌ها همراه بود. برنامه چهارشنبه (۲۶تیر) در جویباره (پارک کمال) و محله امامزاده اسماعیل(جنب مسجد نمکی، پارک علوی) با هدف ایجاد هویت تاریخی و نشاط و شادی در شهروندان محله‌های مختلف منطقه برگزار خواهد شد.


هر روز با نشاطستان منطقه ۱۴

«علی شمسی» مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌ای شامل بازی‌های مهیج ورزشی و تفریحی نشاطستان ویژه محله‌های این منطقه، ۳۱ تیر در محله شاکری، پارک عماد مغنیه، پارک شیدا، فرهنگسرای دارک و پارک نسترن ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه‌برنامه‌ که با هدف افزایش نشاط اجتماعی است، روزهای یکم، هفتم، هشتم، چهاردهم و پانزدهم مردادماه سال جاری ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن مطالعه حصه، پارک‌های گلستان، زمرد، سلمان و بوستان بهار برگزار می‌شود و حضور برای عموم شهروندان آزاد خواهد بود.
شمسی با اشاره به‌ویژه برنامه سینماپارک تصریح کرد: این برنامه یکشنبه‌ (۳۰ تیر) همچنین روزهای ششم و سیزدهم مرداد در پارک زمرد، بوستان بهار، سالن مطالعه حصه، پارک شهید عماد مغنیه و پارک شیدا برگزار می‌شود.


   تابستانی به یاد ماندنی برای شهروندان منطقه ۸

«سیدرسول هاشمیان» مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان از تحول کیفی برنامه‌های فرهنگی این منطقه خبر داد و گفت: سیل برنامه‌های فرهنگی و تفریحی منطقه، تابستانی به یاد ماندنی برای شهروندان منطقه رقم خواهد زد.

وی اظهار کرد: در تابستان امسال بیش از ۲۵ برنامه محله‌محور با رویکرد مشارکت شهروندان و خانواده‌ها اجرا خواهد شد که افتتاحیه آنها همزمان با آغاز دهه کرامت بود.

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال جشن ولادت امام رضا(ع)، جشن‌های خانوادگی، برنامه‌های ورزشی، تفریحی، ویژه‌برنامه‌هایی در راستای بازی و ایجاد نشاط و گردهمایی‌های خانوادگی در قالب اجرای برنامه‌های نشاطستان برگزار می‌شوند.
وی ادامه داد: در اجرای این برنامه‌ها سعی شده تا از ظرفیت مراکز و مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی محله‌ها، بسیج، ادارات تفریحی، ورزشی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری نیز استفاده شود و هم‌افزایی حداکثری صورت بگیرد. هاشمیان با اشاره به ایجاد محورهای فرهنگی، هنری برای همه محله‌های منطقه افزود: سعی کردیم تابستان امسال در محله‌هایی برنامه‌های تابستانی برگزار شوند که تاکنون در آنها برنامه کمتری اجرا شده است. به گفته این مسئول، تاکنون شهروندان استقبال خوبی از این ویژه‌برنامه‌ها داشته‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید